Zo creëren we een 9+ beleving!
Verbeteradvies & consultancy
Een 9 of hoger. Dat is het cijfer dat wij willen dat uw bezoekers uw ontvangst geven wanneer we vragen hoe ze de ontvangstbeleving hebben ervaren. Bij SPARQ bieden we alle tools aan om ervoor te zorgen dat uw ontvangstbeleving warm en sprankelend is. Hoe we dat doen? Lees hier alles over hoe we u kunnen helpen een 9+ te scoren!
Al ruim dertig jaar doen we er alles aan om bezoekers en gasten een warme ontvangst te bieden. Daarbij streven we altijd naar een 9+ beleving. De receptionistes, gastheren, gastvrouwen en andere facilitair medewerkers zijn vaak de eerste personen waarmee een gast face-to-face in aanraking komt. En omdat je nooit een tweede kans krijgt voor een eerste indruk, spelen zij een heel grote rol in deze 9+ beleving. Bij SPARQ bieden we daarom alle tools aan om ervoor te zorgen dat de ontvangstbeleving warm en sprankelend is!
0-meting
Om een 9+ beleving te creëren heb je altijd een beginpunt nodig. Dat noemen we de 0-meting. Door middel van een Mystery Visit benchmarken wij de customer journey van bezoekers, bellers, mailers, interne klanten en gebruikers van het restaurant of de koffiebar. We kruipen anoniem in de huid van de klant en duiken in de klantervaring. Vervolgens stellen we een rapport op van al onze ervaringen en beoordelen we de Mystery Visit met een score tussen de nul en tien.
Bewustwording
De 0-meting zit erop en we hebben goed in kaart gebracht op welke punten u als organisatie kunt verbeteren om naar die 9+ beleving toe te werken. Tijd om aan de slag te gaan! Veranderingen en verbeteringen beginnen altijd bij bewustwording. Dit is dan ook ons eerste aandachtspunt. Met behulp van diverse trainingen helpen we de kennis van receptionistes, gastheren, gastvrouwen en andere facilitaire medewerkers op het gebied van gedrag. Een voorbeeld van zo’n training is de training Kleurrijke inzichten en voorkeursstijlen. Deze training brengt inzicht in iemands temperament, sterke kanten, communicatie en groeimogelijkheden. In deze training krijgen deelnemers antwoord op vragen als ‘waarom hebben sommige mensen een enorme weerstand tegen veranderingen terwijl anderen het juist opzoeken?’ en ‘waarom zijn sommige mensen zo flexibel en hangen anderen aan procedures?’. Kortom, deelnemers leren zichzelf een stukje beter kennen en kunnen hierdoor elkaars gedrag beter verklaren. Hierdoor weten ze ook beter hoe ze het beste met elkaar om kunnen gaan.
Talent ontwikkel scan
Wanneer medewerkers werken vanuit hun talenten leveren ze betere prestaties. Daarom kunnen wij een talent ontwikkel scan verzorgen. Met behulp van deze scan wordt het eenvoudiger om uw medewerkers in hun kracht te zetten en te coachen op hun ontwikkelmogelijkheden.
Trainingen
Om zowel receptionistes als gastheren, gastvrouwen en andere facilitair medewerkers te helpen bij hun ontwikkeling bieden we talloze trainingen aan. Samen kijken we naar welke trainingen het meest geschikt zijn voor uw medewerkers. Uiteraard worden alle trainingen op maat gemaakt met als uitgangspunt uw behoefte. Voorbeelden van trainingsonderwerpen kunnen zijn:
- Gastvrijheid
- Klantgericht communiceren
- Time management
- Ontvangstbeleving
- Veiligheid
- Omgaan met agressie
Heeft u een speciale wens? Wij zorgen voor een passende training!
Activiteitenscan en coaching
Met behulp van een activiteitenscan brengen we de efficiëntie van uw processen in kaart, en brengen we een advies uit om die efficiëntie te verhogen. Vaak wordt niet alleen een kostenbesparing gerealiseerd maar ook een verhoging in de gastgerichtheid. Daarnaast kunnen we door middel van coaching de medewerkers helpen hun vaardigheden te trainen in de praktijk. Onze coach kijkt en luistert mee op de werkplek om zo samen met de medewerkers verder te bouwen op eerdere successen.
1-meting
Meten is weten! En waar een 0-meting plaatsvindt, vindt minstens ook een 1-meting plaats. Met wederom een Mystery Visit brengen wij opnieuw klantervaring in kaart.