SPARQ'er aan het woord: Anke Verschuijten

Drie jaar geleden kwam Anke Verschuijten het team van SPARQ versterken. Anke had nog geen ervaring als receptioniste, maar inmiddels is dat wel anders! 

Hoi Anke, leuk je te ontmoeten! We zijn heel nieuwsgierig naar je. Wie ben je en hoe ben je bij SPARQ terecht gekomen?
Hoi, ik ben Anke, 51 jaar oud en inmiddels 3 jaar werkzaam voor SPARQ. Toen ik 3 jaar geleden bij SPARQ begon had ik 0,0 ervaring als receptioniste. Laure heeft me toendertijd de kans gegeven om op een rustige receptie het vak te leren kennen. Omdat je in de flexpool bij meerdere opdrachtgevers wordt ingewerkt kun je die ervaring in meerdere settings uitbreiden. Ik ben er achter gekomen dat de basis overal hetzelfde is maar de invulling en het takenpakket heel erg wisselen afhankelijk van het soort bedrijf en de medewerkers.

Wat vind jij het leukste aan je werk als receptioniste?
Ik houd het meeste van recepties met een uitgebreid takenpakket. Dat er naast ontvangst en telefonie ook nog lichte cateringwerkzaamheden en administratieve taken te doen zijn. Zoals b.v. bij de Design Academy in Eindhoven. Het contact met mensen en het kunnen helpen op allerlei vlak, van het reserveren van een hotelkamer tot aan het lamineren van een document, is waar ik blij van wordt in deze functie.

Waar werk je op dit moment? En hoe ziet je werkdag er ongeveer uit?
De opdrachtgever waar ik op dit moment het meest werk is Honeywell in Rosmalen. De afdeling die verantwoordelijk is voor de brand-en ontruimingsinstallaties geeft daar het meeste werk voor de receptie. Een gemiddelde werkdag (voor de Corona-crisis) ziet er als volgt uit: Na het opstarten van de receptie melden de cursisten voor de trainingen zich bij mij. Ze ontvangen een cursisten-badge en ik verwijs ze naar het bedrijfsrestaurant voor een kop koffie/thee. Daarnaast leg ik contact met de cursusleiding om aan te geven dat de cursisten gearriveerd zijn. Rond 9.00 uur beginnen de telefoontjes binnen te komen, wat de hele dag naast de andere werkzaamheden door gaat. 

Op een dag verwerk ik zo'n 40-60 telefoontjes. Deze komen voornamelijk van installatiebedrijven of klanten met een ontruimings- /brandmeldinstallatie. Telefoontjes worden warm doorverbonden. Doordat ik inmiddels al 1,5 jaar voor Honeywell werk ken ik de organisatie inmiddels goed en heb daardoor ook leuke contacten met de medewerkers. Zij komen regelmatig even een praatje maken. Naast het doorverbinden van telefoontjes ben ik o.a. ook verantwoordelijk voor het maken van naambadges voor trainingen, bezoekersregistratie, boeken van vergaderruimtes en bestellen van bloemen.

Hoe heb je jezelf ontwikkeld binnen SPARQ?
Ik ben begonnen met een 0- uren contract wat zich uitgebreid heeft naar 64 uur in de 4 weken. Samen met mijn contactpersoon hebben we door de jaren heen gekeken naar een voor mij goede en uitdagende invulling van mijn werk. Zo nodig werd er gezocht naar een andere opdrachtgever die beter bij me paste of nam ik afscheid omdat we niet meer bij elkaar paste.

Waarom heb je gekozen voor SPARQ?
Binnen SPARQ is vanuit de contactpersoon veel persoonlijke aandacht voor mij. Ik kan altijd mijn verhaal kwijt en er wordt regelmatig geïnformeerd hoe het gaat. Deze betrokkenheid heb ik ook altijd gevoeld bij de interne cursussen, die ik inmiddels allemaal heb gevolgd. Ik werk nog steeds met veel plezier voor SPARQ. En ik hoop dat er weer snel meer mogelijkheden gaan komen om datgeen wat ik het allerleukst aan dit werk vind, het contact met mensen, uit te breiden. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat we het Coronavirus zo snel mogelijk de das om doen!

Ook werken bij SPARQ? Solliciteer op één van onze vacatures!