SPARQ'er aan het woord: Brigit Hendriks

In 2016 begon Brigit als receptioniste via SPARQ. Inmiddels heeft ze intern mooie stappen kunnen maken en is ze nu coördinator voor receptionisten en de organisatie waarvoor ze werkt. Benieuwd naar haar verhaal? Ze vertelt het je graag!

Hoe lang werk je al voor SPARQ en wat is jouw functie?
Ik werk voor SPARQ sinds september 2016. De eerste jaren was ik gastvrouw bij de Rabobank in Helmond. Door de afschaling tijdens de coronapandemie hield het werk daar op en ben ik als receptioniste bij hoofdkantoor DELA in Eindhoven aan de slag gegaan. Een klein jaartje later kwam er op de High Tech Campus een plekje vrij voor een receptioniste bij HTC34, een Philips locatie. Al snel voelde ik me daar als een vis in het water. Leuke locatie, leuke collega’s, mooie inspirerende omgeving. Toen ik daar een poos werkte met veel passie werd aan me gevraagd of ik het aanspreekpunt wilde worden voor het nieuwe bezoekersportal Planon. Nu ben ik coördinator van de recepties en dat was eigenlijk een heel natuurlijk verloop in mijn functie. Deze mooie doorgroei in mijn functie ervaar ik als een uitdaging die graag aan ben gegaan en waar ik ook wel een beetje trots op ben.

Werkplezier vinden we bij SPARQ ontzettend belangrijk. Wat betekent werkplezier voor jou?
Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk en heb veel contact met receptionisten en ook met de contactpersonen op de campus. Werkplezier betekent voor mij dat ik iets kan betekenen voor anderen en de waardering die ik daarvoor krijg put ik veel energie uit. Dat werkt altijd twee kanten op hè.

Wat voor functie vervul je voor SPARQ en wat vind je er zo leuk aan?
Als coördinator ben ik het eerste aanspreekpunt voor de receptionisten maar ook voor de organisatie. Ik heb korte lijntjes met iedereen en kan snel schakelen daar waar nodig. Het proces is in grote lijnen overal hetzelfde met wat verschillen per locatie. Ondertussen zit SPARQ niet meer alleen bij Philips maar op 14 locaties op de Hightech Campus en daarbij zitten ook een aantal Multi tenant gebouwen waar een hele andere dynamiek is. Dat grote team van 35 man sterk wil ik allemaal met de neus dezelfde kant op hebben en ons één SPARQ team maken.

Hoe doe je dat precies?
Dat doe ik samen met Isabel Hoogstraten als Sitemanager en dat is nog een proces waar we middenin zitten. We zijn pas per 1 april jl. uitgebreid met de niet Philips locaties en nu zijn er nog een soort van twee clubs, de Philips club en de HTC Club. Binnen die ‘clubs’ bestaat al wel één team-gevoel ook door de collectieve werkoverleggen die we ongeveer een keer per kwartaal hebben. Dan is er per receptie één afgevaardigde bij en zo kunnen we alle lopende zaken bespreken en tips en tricks uitwisselen. Straks na de zomerperiode gaan we een start maken om die twee clubs bij elkaar te brengen.

Waar krijg je nog meer energie van?
De meeste energie krijg toch echt van het uitzoeken hoe en waar het proces beter gestroomlijnd kan worden. Als dan de theorie die ik bedacht heb in de praktijk ook als een verbetering uitkomt ben ik heel gelukkig. Het einddoel voor mij is om de opdrachtgever zo compleet mogelijk in hun wensen/eisen te voorzien en de recepties zodanig in te richten met alle middelen die nodig zijn om vooral hun bezoekers zo gastvrij mogelijk te kunnen ontvangen.

Ook werken bij SPARQ? Solliciteer op één van onze vacatures!