SPARQ'er aan het woord: Danielle
Danielle is facilitair medewerker in de regio Zuid-Holland. Tijdens de corona-crisis is dit extra uitdagend. Ze vertelt je er alles over!
Danielle is facilitair medewerker in de regio Zuid-Holland. Tijdens de corona-crisis is dit extra uitdagend. Ze vertelt je er alles over!
Hi Danielle, leuk dat je wat meer wilt vertellen over je functie als faciliatair medewerker! Hoe ziet een werkdag voor jou eruit?
Ik werk voor SPARQ of diverse locaties in de regio Zuid-Holland. Ik doe dit nu sinds een jaar en ben werkzaam als facilitair medewerker in de ruimste zin van het woord. Mijn werkdag begint met het ophalen van de benodigde sleutels voordat ik richting mijn werkplek ga. Eenmaal aangekomen op mijn werkplek log ik in en kijk ik wat mijn opdrachten voor deze dag zijn. We maken gebruik van Topdesk. Dat is een systeem waar ik mijn opdrachten uithaal, maar daar zet ik ook mijn bevindingen in. Die bevindingen kunnen gaan over een defecte lamp of een defecte koeling.
Ook begeleid ik monteurs, mensen die de veiligheidscontroles in het pand doen en medewerkers van Rentokil die voor de ongediertebestrijding komen. Verder neem ik pakketten aan, vullen ik de koffie-automaten bij en help ik een collega die bijvoorbeeld een probleem met de auto heeft.
Als facilitair medewerker heb je nu, in tijden van corona zeker een extra uitdagende functie? Vertel!
Als facilitair medewerker ben ik overal van op de hoogte en probeer ik achter de schermen alles in goede banen te leiden. Dit doe ik samen met mijn collega’s. De afgelopen tijd ben ik ook bezig geweest met corona-proof maken van de locaties. Dat was en is nog steeds een uitdaging. Alles moet op 1,5 meter afstand, op alle etages en in alle panden waar ik werk. We meten alles op, meubilair moet verschoven worden, datakabels worden aangepast. Wat veel mensen zich denk ik niet realiseren is dat er veel tijd in gaat zitten. Tekeningen van het gebouw moeten opnieuw bekeken worden, alles moet gecheckt worden en we plaatsen schermen en pijlen. En de gewone werkzaamheden gaan intussen ook gewoon door.
Waarom vind je het zo leuk om voor SPARQ te werken?
Ik werk heel graag als facilitair medewerker, en heb gelukkig ook de steun van een heel fijn team vanuit SPARQ. Ik ben geen nummer, maar echt een persoon. Ze waarderen me en ik word ook regelmatig gebeld om te horen hoe het met me gaat. Dat doet je goed, zeker in deze tijden. Je doet het allemaal toch maar, terwijl veel mensen thuiswerken of –zitten. Ik kan SPARQ altijd om hulp vragen en ik krijg ook alle support. Ik werk voor SPARQ bij een klant. Wat ik fijn vind is dat de klant je als eigen medewerker ziet en niet als inhuurkracht.”