7 interessante trainingen voor wanneer je werkt in de hospitality branche

Investeren in je persoonlijke ontwikkeling is belangrijk. Waarom? Omdat je op de hoogte blijft van diverse trends, technologische ontwikkelingen en lokale ontwikkelingen. Daarnaast helpt het je ook om verdieping te zoeken in je werk. Voel je je bijvoorbeeld ergens onzeker over in je werk? Of zou je graag beter willen worden in een taak? Met behulp van diverse hospitality trainingen zorg je ervoor dat je continu in beweging blijft. Dit geeft energie en voldoening!

Ga direct naar:
> Werken in de hospitality branche
> Het belang van persoonlijke ontwikkeling
Interessante hospitality trainingen
>> Gastvrijheidstraining
>> Training ontvangstbeleving
>> Time management cursus
>> Klantgericht telefoneren
>> Training security
>> Training zakelijk Engels
>> Training omgaan met agressie
> Trainingen op maat

 

Werken in de hospitality branche

Werken in de hospitality, betekent volle focus op gastvrijheid. Als gastheer, gastvrouw, receptionist, receptioniste of hospitality manager sta je continu in contact met je gasten. Het is jouw doel om het je gasten zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Om ze het gevoel te geven dat ze in een warm bad zijn beland, en om ervoor te zorgen dat ze met een beter gevoel vertrekken dan waarmee ze arriveerden. Met intrede van COVID-19 in maart 2020 kwam de hele hospitality branche stil te liggen en kwamen veel werknemers zonder werk te zitten. Bijna anderhalf jaar later komt de branche weer stukje bij beetje op gang. Maar in de tussentijd is er veel veranderd. Het is daarom goed om op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen, regels en wensen binnen de branche. Dit is onderdeel van je persoonlijke en zakelijke ontwikkeling.

Het belang van persoonlijke ontwikkeling

Persoonlijke ontwikkeling wordt steeds belangrijker, zowel privé als zakelijk. Maar waarom eigenlijk? Persoonlijke ontwikkeling heeft een positief effect op meerdere aspecten in het leven:

  • Persoonlijke ontwikkeling geeft betekenis aan je leven. Het geeft je handvatten om na te denken over wat je in je leven wilt bereiken, waar je energie van krijgt en waar je meer energie in wilt stoppen. Het maakt je leven waardevoller en interessanter voor jezelf.

  • Persoonlijke ontwikkeling zorgt voor plezier en nieuwe energie. Door te blijven ontwikkelen zorgen we ervoor dat we meer trots en tevreden zijn over ons leven.

  • Geluk en gezondheid gaan vaak hand in hand wanneer we het hebben over de ervaring. Wanneer we gelukkiger zijn, voelen we ons namelijk gezonder. Persoonlijke ontwikkeling zorgt ervoor dat we ons vaker gelukkig voelen, en daardoor ook gezonder.

  • Mensen, dieren, natuur, we hebben van nature allemaal de drang om onszelf te blijven ontwikkelen. Persoonlijke ontwikkeling hoort dus eigenlijk bij onze natuur. Wanneer we tegen onze natuur ingaan, worden we ongelukkiger.

  • De wereld om ons heen is volop in beweging en verandert continu. Denk bijvoorbeeld maar eens hoeveel technologische stappen we hebben gezet de afgelopen twintig jaar. Door aandacht te besteden aan persoonlijke ontwikkeling kun je de veranderende wereld om je heen beter bijhouden.

 

Interessante hospitality trainingen

In de hospitality branche zijn er volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen. Zo kun je gebruikmaken aan een breed aanbod trainingen die je verdieping geven in je werk. Ook bij SPARQ bieden we diverse hospitality trainingen aan. We zetten er een paar voor je op een rijtje.

 

1. Gastvrijheidstraining

Een tevreden gast, daar doe je het allemaal voor wanneer je werkt in de hospitality branche. Tijdens de training Gastvrijheid leer je je bewust te worden van je houding en gedrag. Je leert alles over de effecten die houding en gedrag hebben op je gasten. Uiteraard hebben  we het ook over communiceren. Een training in gastvrijheid is een echte must wanneer je net start als gastheer, gastvrouw, receptioniste, hospitality manager, horeca medewerker of een andere functie binnen de hospitality branche.

 

2. Training ontvangstbeleving

Werk je als gastheer, gastvrouw of receptioniste? Dan ben jij in de meeste gevallen de eerste persoon waarmee een gast in contact komt. Je bent het visitekaartje van het bedrijf en je speelt een grote rol in de eerste indruk van je gasten. Tijdens de training Ontvangstbeleving leer je alles over het bieden van een optimale service. Je leert meer over algemene en zakelijke omgangsvormen van de ontvangst en duikt dieper in andere culturen. Daarnaast leer je meer over hoe je overkomt. Wat straal je uit via non-verbale communicatie? Welke rol spelen bijvoorbeeld kleding, houding, mimiek en gebaren? Tot slot leer je meer over opvallende en onopvallende dienstverlening. Wat verwacht de gast van jou? En wat niet?

 

3. Time management cursus

Werken in de hospitality branche kan chaotisch zijn. Wil je efficiënter leren werken? Dan is de cursus Time management interessant voor je zelfontwikkeling. Tijdens deze cursus leer je hoofd- en bijtaken van je functie te onderscheiden. Hierdoor is het makkelijker om prioriteiten te stellen. Daarnaast leer je een goede dagplanning te maken en krijg je handvatten voor hoe je het beste kunt omgaan met tijdvreters.

 

4. Klantgericht telefoneren

Werk je achter de receptie en heb je daardoor veel te maken met telefoneren? Dan kan de training Gastvrij telefoneren je helpen gastvrijheid uit te stralen via de telefoon. In deze training leer je de basisregels van telefonische communicatie en leer je alles over gespreksstructuur en gesprekstechnieken. Daarnaast leer je beter gebruik te maken van je stem en houding en leer je de effecten hiervan. Verder leer je om te gaan met diverse typen gasten.

 

5. Training security

Het is belangrijk dat je gasten zich veilig voelen. Tijdens de training Security leer je hoe je je gasten gastvrij kunt ontvangen in een veilige omgeving. Je leert welke huisregels nodig zijn voor een veilige omgeving en hoe je de balans vindt tussen gastvrijheid en veiligheid. Daarnaast leer je meer over veiligheidsaspecten en hoe je een veilige omgeving tijdens je werk creëert. Ook is er aandacht voor hoe je de stap maakt van klantvriendelijkheid naar klantgerichtheid.

 

6. Training zakelijk Engels

Heb je in je werk veel te maken met gasten of medewerkers uit andere landen en culturen? Dan is de training zakelijk Engels interessant voor jou. Tijdens deze training leer je Engelstalige telefoongesprekken te verbeteren en je leert buitenlands bezoek te ontvangen. We nemen je mee in belangrijke do’s en don’ts en geven je handvatten om in het Engels te presenteren. Daarnaast leer je alles over het voeren van small-talk gesprekken, omgangsvormen en cultuuraspecten.

 

7. Training omgaan met agressie

Wanneer je voortdurend te maken hebt met mensen kan het voorkomen dat je soms te maken krijgt met (lichte) agressie. Misschien krijg je een telefoontje van een boze gast of zie je dat iemand geïrriteerd voor de receptie staat. In de training Omgaan met agressie leer je net wat beter om te gaan met deze lastige situaties. We bieden je handvatten om professioneel en klantvriendelijk te blijven.

 

Trainingen op maat

Bij SPARQ zijn we opinieleider wanneer het gaat om gastvrijheid. Onder andere met behulp van onze trainingen dragen we met volle enthousiasme onze kennis over. Dit doen we bij ons op locatie in Utrecht, maar we verzorgen ook inhouse trainingen. We denken ook heel graag mee over trainingen op maat. Ondervind je bij jouw organisatie een specifieke uitdaging? Wij helpen je graag. Wil je hier samen over sparren? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Meer weten over hospitality trainingen?

Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!